čtvrtek 22. listopadu 2012

Kapka deště


Velký cestovatel
Открываю томик одинокий -
томик в переплёте полинялом.
Человек писал вот эти строки.
Я не знаю, для кого писал он.

Пусть он думал и любил иначе
и в столетьях мы не повстречались...
Если я от этих строчек плачу,
значит, мне они предназначались.

Dnes je čtvrtek, 22.112012, rano asi tak před 6-ou hod. Mirně prší na Proseku....

Je ráno. Venku je dosti chladno a poprchává. Prší lehoučko a opatrně. Podzimní či spíše už zimní deštík. Kdo ví možno to bude poslední. Stačí první mraz a mokré chodníky se obráti v náledi.
        Dešt'. Je takový nesmělý, jako by se bal, že svou kapající melodii probouzí tvrděspačí. Jsem v posteli, kde je teploučko a přes okno své ložnicí pozorují jak malé vodní kapky dovedou změnit krajinu i náladu člověka. Kapky jsou na stromech, padají a padají dolu na travník, Při padu na asfaltové chodníky vytvařejí malé gejziry. Z malých kapek najednou je spousta vody...  Všudě je mokro. Chce to holinky.
Kapky vody jsou tak malé, ale dovedou ve své množine vytvořit  jemný dešt, prudký liják až povodní katastrofy. Malá kapka za nic nemůže je přece tak malá, že  často skoro až neviditelná. "Já nic, já muzikant"- jak řikají češi. Za vše může vodní spoušt... Blesková povodeň je chybný název pro přívalovou povodeň.
Marty v nových holinkach zkouši hloubku kaluže


 Někdo má rad dešt' a promenaduje v holinkach po kalužim. Někdo rád děla srandičky, když chatuje s babi Raisou. Je to naše Naty v 7-mi letech se předvádíla před web kamerou. Jsem zvědavá, jestli to ještě pamatuje. Protože ani Filip to hned tak nepochopil, jak jsem to vytvořila. Z ničeho je něco, co jsem uveřejnila na You Tube. Diky Picaso!  Děkují, Filipe, za pochvalu, což potěši každého.


   Učím se, učím se a stále se učím: ráda použivám internet-novinky. Někdy z toho je detektivní hra. Přesto je zajimávější tvořít "něco" na počitači, než se nečinně dívat na televizní reklamní "šou" a manipulativní informace.
      Úctyhodné přátelé a známé,
 začinám svůj Web-blog, proto ráda přivítám váše  přípomínky, postřehy a dobře miněné rády.  
    S úsmevem a sluncem v duši - 
 -                                             - vždy s vámi ... Ing R.M. Chuková,  Praha, Česko